Aquest dimecres l'Agència
Espacial Europea provarà un nou prototip amb el qual pretén escurçar distàncies
respecte als Estats Units i Rússia.
Es tracta de l'anomenat Vehicle
Experimental Intermedi (IXV per les sigles en anglès), que posarà a prova una
nova tecnologia necessària per al reingrés a l'atmosfera de forma automàtica,
amb l'objectiu en un futur que es pugui aterrar de forma controlada i amb això
desenvolupar llançadors reutilitzables.
"És important saber que és
un vol de prova i que pot passar qualsevol cosa. S'ha planificat perquè encara
que es poden fer simulacions per ordinador i en túnels de vent, la millor
manera de saber sobre el reingrés a l'atmosfera és anar a l'espai i tornar.
L'aeronau aquesta coberta per 300 sensors que recolliran informació sobre la
pressió i la temperatura a tot el fuselatge mentre torna per amarar en el lloc
previst en l'Oceà Pacífic ", explica Jermey Wilks, responsable de l'emissió
Space a euronews.
Fins ara, la majoria de
coneixements pel que fa a reentrada a l'atmosfera procedeixen de les càpsules
desenvolupades pels Estats Units i Rússia. L'ESA no té un sistema automàtic
propi.
La nau s'enlairarà des de la
Guaiana Francesa, ascendirà 420 quilòmetres i després d'un viatge de 100 minuts
serà recollida pel vaixell Ens Aires en l'Oceà Pacífic.
Aquest "timelapse; https://www.youtube.com/watch?v=l8DKyeKS8xo", mostra la
quantitat de precisió que es necessita per posar en marxa una missió espacial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario